Wednesday, August 20, 2008

~HIduP iNi...SaNgaT sINgKaT~

I was lazying in my room when suddenly my mobile rang. The caller was koyee

koyee : Assalamualaikum aziati, sorry kaco ko.
me : [asal baik pulak nada mamat ni malam ni] wslm, nape ye?
koyee : takde pape, saje jek. ingat adik aku aisyah?
me : mesti r ingat. takkan la aku leh lupa adik ko yang comel tu. btw, aku dh beli dh present utk adik ko. besday dier next week kn? ko nak ajak aku datang besday party dier ke?
koyee : inshallah aku memang nak ajak ko datang umah aku next week. ade makan2 sikit. tapi bukan besday la. kenduri arwah.
me : huh? ape ni koyee. aku x rasa kelakar pon [mula rasa tak sedap hati]
koyee : aziati, aisyah dah takde. She passed away two days ago. accident. abang aku pon tengah
koma sekarang. ko doa-doakan la ek. [silence] Sorry aku tak bagi tau awal2. bende ni
memang mengejut.


I barely listen to what he said next. Tuhan, Aisyah yang sangat aku sayang. Aisyah yang akan selalu ketawa dan berlari kepadaku setiap kali aku datang melawat Auntie Ros bersama Kay (koyee's wife). Aisyah yang becok bercerita itu ini padakku, yang selalu menunjukkan lukisan di tadikanya, yang selalu memujukku untuk membawanya ke playground sebab tak ada orang nak teman dier. Aisyah the who kept on insisting me to read her some prophet's stories. Aisyah, the one who kept telling me that she wanted to be a teacher just like me when she grows up. Aisyah who kept making us laugh and smiled eventhough we had a very hard day. God, i really hate using the past tense to describe her. Dear God, please, i am not strong enough as i used to be. Life is punishing me and I barely able to stand at all. Tuhan, besarnya ujianMu untukku...namun disebalik segalanya, kutetap panjatkan syukurku untuk-Mu. KAU membuatkanku sedar, hidup ini...sangat singkat. Maka ya ALLAH, untuk setiap nafas yang tersisa...alhamdulillah..jadikanlah hari esok lebih baik dari hari ini ya ALLAH.

0 comments:

 
template by suckmylolly.com