Tuesday, November 3, 2009

~aLaHamDuLiLLah...~

Entah di mana silapnya, rasa diri macam dah semakin hanyut. Waktu qiam pagi tadi, aku berfikir tentang banyak perkara.Tiba-tiba jek menangis. Rasa kerdil sangat. Banyak sebenarnya 'signal' yang ALLAH dah bagi, tapi mungkin aku yang lalai, kurang ambil port sangat.

Alhamdulillah...kerana

1. Aku masih muslim
2. Masih sempat untuk berbakti pada mak ayah
3. Walaupun tahun ni banyak kali accident, tapi aku selamat dan tak mengalami kecederaan teruk
4. Walaupun rumah sewa haritu terbakar, tapi tak banyak barang yang rosak. (melecur sikit tapi masih boleh bertahan..still macho lg..hohoh)
5. Dapat kembali ke Auckland untuk convo (dan jumpa junior2 tersayang)
6. Dapat jalan-jalan ke Sarawak (dan masuk Indon secara haram..hohoho..mmg thrilled abes!)
7. Tiada di rumah sewaktu rumah dipecah masuk. (My neighbour was raped by the intruder)
8. Allah hadirkan kawan-kawan yang baik, menggembirakan dan sempurna bagiku.
9. Dapat students yang sangat mengambil berat dan menghiburkan (er..walaupun slalu migraine memikirkan prestasi akademik dan disiplin derang)
10. Aku masih sihat dan mampu hidup tanpa bergantung pada orang lain

....and the list go on.

Alhamdulillah a'la kulli hal

2 comments:

Lovely Emy said...

eii syukur alhamdulillah kan..

kesian nya neighbour yg kena rogol tu..

p.s : selamat hari raya aidiladha..

~AziaTi AziZ~ said...

yup..
alhamdulillah sgt2 i wasnt in tym tuh..
nway, hv had a peek on ur blog..
so lovely *smile*

 
template by suckmylolly.com